תהליך אפיון אתרים

תהליך אפיון אתר אינטרנט מלא, ריספונסיבי, בהתאמה אישית עם אפיון מתאים לכל סוגי האתרים הקיימים

לשיחת ייעוץ והצעת מחיר

השאירו פרטים ואנחנו מיד מתקשרים:

המתינו...
  • שתף בפייסבוק
  • שתף בוואטסאפ
  • שתף בלינקאדין
  • דברו איתנו: 03-6499997
  • כתבו לנו
תהליך אפיון אתרים

מה זה אפיון אתרים, מה החשיבות של תהליך זה בבניית אתר אינטרנט ואיך עושים את זה נכון?  

נמשיל לרגע אפיון אתר אינטרנט לפרויקט בניית בית. כדי שנקבל את בית החלומות שלנו, תחילה צריך לתכנן אותו לפי צרכים מסוימים כמו תקציב והרצונות האישיים שלנו ולבסוף מתחילים בבנייה. באופן דומה, כאשר בונים אתר אינטרנט יש לאפיין קודם כל את מטרות האתר, להבין מהם הצרכים שלנו, מה תהיה השפה העיצובית, מי קהל היעד ומי המתחרים. עם אפיון נכון וחכם פרויקט בניית האתר יהיה בטוח יותר לקראת אתר חלומותינו. עכשיו ברור לנו שאפיון אתר הינו חיוני בתחילת פרויקט בניית אתר אינטרנט.

אפיון אתר אינטרנט רספונסיבי

שלבים חשובים בפרויקט אפיון אתר אינטרנט:

  • תשאול צרכי הלקוח - חשוב לשבת עם הלקוח ולהכיר לעומק את ה DNA של החברה לה נאפיין את אתר האינטרנט. להכיר את ההיסטוריה של החברה, הסדר גודל, שירותי החברה ובכלל את הסיפור שלה על מנת להעביר את הסיפור בצורה הכי מרגשת, חוויתית ומעניינת דרך אתר אינטרנט שלה.
  • בדיקת שוק מתחרים - כאן נדרש להכיר טוב ככל הניתן את כל המתחרים המרכזיים של החברה, זאת על מנת לייצר בידול וייחודיות בפרויקט שלכם וגם על מנת לזהות חסרונות אצל מתחרים ולהימנע מהם אצלינו, וגם לקחת מהם רעיונות טובים לשימוש אצלינו.
  • הבנה איזה סוג אתר אנו רוצים - האם מדובר באתר תדמית, אתר קטלוגי, אתר סחר, עמוד נחיתה או פורטל תוכן.
  • הכרות עם קהל היעד - על מנת לקלוע למטרה, חשוב לדעת מהי המטרה ואיפה היא בדיוק, לכן יש להכיר טוב ככל הניתן את קהל היעד של האתר, ולהבין מי האנשים אותם מנסים להרשים ולשכנע לבצע פעולות רצויות באתר. במקרים של ניתוח קהל יעד ואפיון מתקדם מתחילים לבנות "פרסונות" שהם ממש דמויות דמיוניות של קהל היעד המדויק שלנו וננסה לחשוב במקומם מה הם יאהבו בכל שלב ושלב בתהליך אפיון האתר.
  • בניית מפת אתר - תהליך קריטי באפיון אתר, בזכות מפת האתר נדע האם מדובר באתר של כמה עמודים בודדים, כמה עשרות עמודים, אולי מאות או אלפי עמודים. עם מפת אתר ברורה נדע את כמות הביטוים ברמה הראשונה, השניה והשלישית של התוכן, נוכל לעצב בצורה אופטימאלית את הבר-ניווט באתר. בניית מפת אתר במקרים של פרויקט קידום אתרים אורגני, נעשית בצורה מעמיקה עם מחקר מילים מתקדם, במקרים אחרים מפת אתר נעשית ביחד עם הלקוח לפי כמות התוכן שיש ללקוח וכל שירותי החברה שיש להציג באתר. חשוב שמפת האתר תהיה טבעית ולא עם ביטוים מאולצים בגלל הקידום.
  • בחירת שפה עיצובת - חשוב לעבוד לפי ספר מותג, אותו נקבל מהלקוח או אנחנו בפולפאוור נייצר כחלק חשוב מתהליך מיתוג החברה. בספר המותג נדע בדיוק מה הפלט צבעים שלנו, לוגו מדויק, סוג פונט, סגנון ויז'ואלים ועוד...
  • עיצוב ממשק משתמש (User Interface). עכשיו שיש לנו שפה עיצובית, מכירים את המתחרים ואת קהל היעד ויש לנו מפת אתר, נוכל להתחיל בעיצוב המסכים של האתר עם תהליך UI הכוונה User Interface, ממשק משתמש של עמוד בית וכל תבנית פנימית של הפרויקט.

למה חייבים לאפיין אתר לפני תחילת עבודה על בניית אתר?

תחילת בניית אתר אינטרנט ללא אפיון מדומה לתחילת נסיעה ברכב בלי לדעת לנהוג ובלי לדעת לאן נוסעים.
אתר שנועד למשל לחדר כושר שרק מעוניין להציג כמה עמודים בודדים ופרטי התקשרות יהיה שונה לחלוטין מאתר למשרד עורכי דין שמצריך מערך תוכן עשיר ומקצועי עם הנעה לפעולה גבוהה ליצירת קשר. זיהוי צרכי הלקוח והכרות עם אופי הלקוחות אליהם האתר פונה יאפשר לנו לאפיין את האתר בצורה נכונה ומדויקת כך שהאתר ישרת את המטרות העסקיות של הלקוח. ללא אפיון ראשוני של הצרכים מהאתר והמטרות שרוצים להשיג לא יוכלו להביא לכדי תוצאות משמעותיות בשטח.

חשיבות של גמישות לשינוי אפיון אתר תוך כדי פרויקט בניית אתר

לאחר סיום אפיון אתר, חשוב לשמור על גמישות האפיון ולהבין שהאפיון יכול להשתנות תוך כדי פרויקט עיצוב ובניית האתר. מבחן המציאות הינו המבחן האולטימטיבי וגם עם אפיון אתר מושלם שהושקעו בו עשרות או מאות שעות עבודה, עדיין טבעי לגמרי שתוך כדי תהליך העיצוב ו/או תהליך עימוד ובניית האתר יהיו שינוים שהם חשובים ונכונים לביצוע שאותם רצוי להציג בפני הלקוח ולקבל החלטה האם ליישם שינוים אלו למרות שאינם נמצאים באפיון או שלא.

איך אפיון טוב לאתר יסייע בקידום האתר בגוגל אורגני והבאת יותר לקוחות לעסק?

עלינו לזכור שאחת המטרות המרכזיות של אפיון אתרים הוא שהאפיון יהיה בהתאמה מושלמת לדרישות קידום אורגני אשר יביא טראפיק אורגני הכי איכותי לאתר וכמובן שהאתר יהיה עם יחסי המרה הכי גבוהים שאפשר. כבר בשלב אפיון האתר הכולל בתוכו מחקר המילים, בניית מפת אתר, נשים דגש על בחירת הביטויים אותם נרצה לקדם בקידום האורגני, לפי אסטרטגיית קידום ברורה. כבר בשלב העיצוב והבנייה של האתר נדאג לחוויית משתמש חיובית וחכמה המניעה את הגולש ליצירת קשר בכל דרך אפשרית.

למה לבחור בנו לאפיון ובניית אתר החברה שלכם

אנחנו בחברת פולפאוור מתמחים באפיון מקצועי ובניית אתרים בהתאמה אישית, ע"מ להעביר את סיפור החברה בצורה הכי נכונה דרך אתר אינטרנט מתקדם, חווייתי ובהתאמה אישית. הצוות המקצועי שלנו כולל מעצב ארט דירקטור, צוות פיתוח הכולל מנהל פיתוח, צוות מתכנתים מנוסה וצוות דיגיטל המתמחים בקידום אתרים, ניהול תוכן לאתרים ושיווק דיגיטלי מקיף. בנוסף, מצמידים לכל פרויקט מנהל פרויקט צמוד אשר מלווה את תהליך אפיון האתר ופרויקט בניית האתר שלב אחר שלב יד ביד עם הלקוח עד לקבלת תוצר סופי רצוי ואהוב.

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר, השאירו פרטים:

המתינו...
שתף תהליך אפיון אתרים:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 52  ממוצע: 5
כל הזכויות שמורות - פולפאוור בע"מ, חברה לבניית אתרים, קידום אתרים, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי