שיווק באינטרנט נחשב כיום מעבר לכל ספק לאפיק השיווקי המוביל והחובה לכל עסק בכל סדר גודל.
כל החוכמה היא לנהל אסטרטגיית שיווק אונליין חכמה ואפקטיבית עם תקציב מוגדר מראש ככל הניתן ולעבוד חכם וקשה להגיע אל קהל היעד במהירות במחיר הנמוך ביותר.

תהליך שיווק דיגיטלי בפולפאוור !

להלן כל אפיקי השיווק הדיגיטלי המומלצים:

  1. קידום אתרים אורגני - Seo - Search Engines Optimization
    אפיק שיווקי זה הינו כאסטרטגיה ארוכת טווח ונחשבת לחשובה מכולן מבחינת חשיפה לקהל יעד הכי רלונטי בזמן הכי קריטי לביצוע המרה. ניתן להבין ולקרוא עוד על התחום במאמר הבא על קידום אתרים אורגני בגוגל.

  2. פרסום בגוגל - קמפיין בגוגל אדס
    פרסום בגוגל הינו אפיק פרסום נוח, יעיל, מהיר וממוקד להפליא לפי שיטת תמחור PPC - Pay Per Click.
    שילוב של קידום אורגני ביחד עם קמפיין גוגל אדס נחשב לשילוב מנצח ליצירת סינרגיה מושלמת לחשיפה רחבה אופטימלית של המותג לקהל היעד. 

  3. ניהול עמוד עסקי בפייסבוק
    אי אפשר להתכחש שפייסבוק אימפריה, עם אקו סיסטם שלם משלהם, פייסבוק מהווה עולם אינטרנט משלו. פשוט חובה כיום לנהל מוניטין בפייסבוק על ידי ניהול עמוד עסקי מקצועי וממותג היטב בפייסבוק. 
    מומלץ לדאוג ללפחות פוסט אחד בשבוע, פוסט קריאטיבי ככל הניתן, עם תמונה מעוצבת או סרטון, מלל מעניין קצר וממוקד וקישור לעמוד הרלוונטי. וכמו שאתם בטח יודעים, פייסבוק ממש לא עמותה ללא כוונת אווח ;) לכן על גבול החובה לתת תקציב פרסום לכל פוסט שעולה לעמוד, עם טירגוט מדויק לקהל היעד הכי מתאים לאותו הפוסט.

  4. פרסום בפייסבוק
    בנוסף לניהול עמוד עסקי בפייסבוק, ניתן גם להרים קמפיינים ממומנים בפייסבוק בלי קשר ישיר לעמוד העסקי, כלומר ממש מודעות שיופיעו לקהל היעד שלנו ב "Wall" ויוכלו להוות ממש מכונת לידים לעסק.
    החלוקת תקציב פרסום בין גוגל אדס לביןפייסבוק אדס באמת תלויה בפעילות העסק אותו נרצה לפרסם. יש מקרים בהם החלקה תהיה 50% לגוגל ו 50% לפייסבוק אבל לאחר בדיקה של תוצאות קמפיין והבנה איפה בדיוק נמצא קהל היעד שלנו, נרצה אולי לחלק את עוגת הפרסום יותר לטובת גוגל נגיד אפילו 90% גוגל אדס ו רק 10% לפייסבוק, או להיפך. הכי חשוב זה לדאוג לאופטימיזציה מתמדת ברמה לפחות שבועית, ולשפר כל הזמן תוצאות.

  5. ניהול עמוד אינסטגרם
    אינסטגרם ללא ספק כוכב עולה, ישנה דהירה של גולשים בשנים האחרונות לרשת החברתית המדהימה הזו. אנחנו מאמינים כי היום, כל מותג חייב נוכחות אינסטגרם מושקעת והכי קריאטיבית שיש.

  6. פרסום באוטבריין / טאבולה
    אלו הן פלטפורמות הפצת תוכן מטורפות שיכולות להפיץ כל מאמר בכל הפורטלים הכי גדולים בישראל ובעולם.

  7. פרסום באתרי אינטרנט
    הכוונה לפרסום ישיר ממש בפורטלים, בלוגים, אינדקסים או באתרי נישה ספציפיים שקהל היעד שלכם נמצא בהם. לדוגמא אם אנחנו אתר של מעצבת פנים, נרצה אולי לפרסם בפורטל בנין ודיור למשל.

  8. פרסום ויראלי של סרטונים 
    סרטונים מדליקים עם הרבה קסם, יכולים להפוך לויראלי ולהגיע למיליוני צפיות. רצוי להפיק סרטונים מושקעים עם מחשבה, בין אם סרטון תדמית אחד איכותי ומושקע ובין אם סידרת סרטונים קצרים מדליקים עם טיפים בתחום מסוים, לא משנה, העיקר שיהיו איכותיים וכנים עם ערך מוסף לצופה.
    מומלץ כמובן להפיץ את הסרטונים בכל מדיה אפשרית, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וכמובן להציג אותם בכל עמוד רלוונטי באתר האינטרנט של העסק

  9. ניהול בלוגים
    אסטרטגיית שיווק דרך בלוגים בעצם כרוכה ביצירתיות של כתיבת פוסטים מקצועיים ומאמרים איכותיים ובהחלט עוזרים להוות אוטוריטה מקצועית לנישה ספציפית.

  10. הפצת ניוזלטר לרשימת תפוצה
    אפיק חשוב מאוד לשמירה על קהל לקוחות קיים ולשכנוע של קהל יעד פוטנציאלי על ידי טיפטוף טיפים מדי שבוע או חודש עם שירותי החברה ועדכונים חמים.
    השאיפה היא להגדיל ככל הניתן את כמות המיילים ברשימת התפוצה ולא לשכוח לשמור על קשר בלי לעבור את גבול הטעם הטוב.

אנחנו נפרט כאן בהמשך קצת על העולם המרתק הזה ונביא כמה תובנות יפות שיעזרו לכם להחליט איפה ואיך כדאי להשקיע על מנת להגיע לקהל היעד שלכם במהירות וביעילות האפשרית.

היתרונות של שיווק דיגיטלי

  1. היתרון האדיר מכולם הוא ללא ספק היכולת מדידה האבסולוטית שיש לשיווק באינטרנט, כלומר הכל מדיד. כל אפיק שיווקי בין אם מדובר בשיווק בניוזלטר או קידום ממומן בגוגל או קידום עמוד פייסבוק ניתן בכל רגע נתון לדעת כל נתון מספרי שרק אפשר לדמיין ולקבל תמונת מצב ברורה. לדוגמא:
    1. בקידום אורגני, נדע בדיוק כמה מחפשים כל ביטוי בממוצע חודשי, מה המיקום האורגני המדויק של כל ביטוי בגוגל, מה הטראפיק האורגני של האתר
    2. שליחת דיוור, נדע בדיוק לכמה נשלח דיוור, כמה מתוך זה פתחו את המייל וכמה הקליקו על קישור בדיוור וכמה הסירו את עצמם מרשימת התפוצה (שלא נדע :)
    3. קידום ממומן בגוגל אדס: נדע בדיוק כמה משלמים על כל ביטוי שאנחנו מתחרים עליו בקמפיין, כמה אחוזי הקלקה יש על כל מודעה (CTR), כמה מחפשים כל ביטוי בגוגל בממוצע חודשי ועוד באמת עשרות נתונים סטטיסטיים מדויקים שעוזרים לנו לשפר כל הזמן את הקמפיין.
  2. חיסכון בעלויות בזכות ניהול אופטימלי של התקציב לכל אפיק שהכי ריווחי בכל רגע נתון.

  3. האינטרנט זמין לכולם ובכך הזמינות של קהל היעד שלכם להיחשף למותג שלכם פשוט קיימת 24/7 ממש.

  4. היכולת לטרגת את המסר השיווקי בכל רגע נתון אל קהל היעד שלכם בכל מדינה ומדינה בעולם.

איך יודעים באיזה אפיק שיווקי באינטרנט כדאי להשקיע ?

מרוב אפשרויות שיווק אונליין חשוב מאוד לדעת איפה בדיוק להשקיע על מנת להימנע מהשקעה באפיקים לא ריווחיים. המצב האידאלי הוא לתכנן תקציב שיווק שנתי ברור ובכך לגזור תקציב חודשי ומשם בעצם להחליט באחוזים ממש כמה אחוזים להשקיע בכל אפיק שיווק באינטרנט. עכשיו שיש לנו תקציב חודשי ממוצע אנחנו נבדוק אם יש לנו "פיקים" מסוימים בשנה שנרצה להשקיע יותר מהממוצע החודשי, לדוגמא במקרה של כנס שנתי חשוב מאוד או חודשים מסוימים שבעצם חודשי הרשמה לשירות שלנו שנרצה שם אפילו להכפיל את התקציב, או אולי לפי עונות השנה, יש מוצרים שלא שווה להשקיע בהם בחורף (אתם לעולם לא תראו פרסומות של קרם הגנה בחורף נכון). 
עכשיו שיש לנו תקציב חודשי לכל אחד מחודשי השנה אנחנו נחליט לפי סדר גודל תקציב כמה אחוזים לשים על קידום ממומן, כמה על פרסום באינטרנט, כמה על ניוזלטר ועוד...
תוכניות שיווק שנתיות באינטרנט הינן מאוד אינדיוידואליות לכל חברה וחברה ונבנות בצורה אחראית על ידי מומחים בתחום.

איך לבנות תוכנית שיווק דיגיטלית מנצחת?

כאמור, בניית תוכנית שיווק דיגיטלי נבנה באופן אינדיוידואלי לכל חברה בהתאם לסדרי גודל תקציבים, אבל בהחלט יש אקסיומות שניתן ללכת לפיהן.
להלן רשימת סעיפים לביצוע בתור התחלה:

  1. הכרות עם קהל היעד
    אפיון והכרות עמוקה עם קהל יעד החברה באינטרנט. בניית פרסונות שידמו לקוחות פוטנציאלים. ממש לדמיין את הלקוח הקצה, איך הוא חושב, מה הוא אוהב/לא אוהב, מצב סוציו אקונומי וכו...  כמה שיותר נכיר את קהל היעד שלנו, ככה נצליח יותר לדבר בשפה שלו ובכך לטרגת אליו מודעות רלוונטיות עבורו.

  2. החלטה איזה אפיקים שיווקיים רלוונטיים
    קידום אורגני, קידום ממומן, פרסום באתרים, ניהול ניוזלטר, פרסום ויראלי, פרסום ברשתות החברתיות, כתיבת בלוגים וניהול פורומים ועוד...
    * כאמור, זוהי נגזרת ישירה של התקציב השיווקי, (תקציב של 3000 ש"ח בחודש לא יוכל להתחלק עם יותר מאפיק שיווקי אחד אולי שניים)

  3. החלטה על תקציב שנתי
    אין מה לעשות, אי אפשר לתכנן שום דבר בלי לדעת סדר גודל תקציב שנתי, ומכאן לגזור תקציב רבעוני ושחודשי ורק אז להבין מה התקציב האמיתי שלנו לפריסה אפקטיבית בערוצים השיווקיים הכי מתאימים.

  4. עיצוב קריאטיב 
    עם כל הכבוד לכל שאר הסעיפים, בלי קריאטיב מדליק, תוך כדי שמירה על ערכי המותג, אי אפשר לנצח. לכן קריטי להשקיע בעיצוב מותג וליצור קריאטיב אש לכל קמפיין.

  5. הגדרת עמודי נחיתה 
    בסגמנטים השונים באתר החברה או במיניסייטים ייעודיים

  6. הכי חשוב: הגדרת יעדים
    בלי יעדים ברורים, איך נדע אם הצלחנו או לא, בלי יעדים לא יהיה לנו שום מדד להצלחה. אי אפשר לעבוד בלי יעדים, נקודה.
    לכן יש לקבוע יעדים רבעוניים ושנתיים ברורים ככל הניתן.
    בשלב קביעת היעדים יש לכוון גבוה, כן גבוה, לא לפחד, הכל אפשרי, עם עבודה יסודית, עקבית ומקצועית ניתן להגדיל מחזורי מכירות בעשרות אחוזים ויותר ברבעון.

למה לבחור בנו, פולפאוור בע"מ, כסוכנות הדיגיטל שלכם?

תראו, אנחנו במשחק הזה משנת 2005, שועלים וותיקים אפשר לומר :)
לכן אנחנו כבר יודעים שמתן שירות אדיב בשילוב מקצועיות חסרת פשרות, הם הנוסחא המנצחת להצלחה שלנו.
לא סתם קוראים לנו פולפאוור! אנחנו עובדים בפולפאוור למען הצלחת הלקוחות שלנו.

הצלחת הלקוחות שלנו, זה הסיפוק האמיתי שלנו.