מ-SEO קלאסי ל-GEO: המדריך השלם לקידום אתרים בעידן מנועי ה-AI

לשיחת ייעוץ והצעת מחיר

השאירו פרטים ואנחנו מיד מתקשרים:

המתינו...

בשליחת הפרטים את/ה מאשר/ת את מדיניות הפרטיות של האתר

  • שתף בפייסבוק
  • שתף בוואטסאפ
  • שתף בלינקאדין
  • דברו איתנו: 03-6499997
  • כתבו לנו
מ-SEO קלאסי ל-GEO: המדריך השלם לקידום אתרים בעידן מנועי ה-AI

מהפכת ה-AI כבר כאן. אנחנו שומעים על כך כמעט בכל יום ומבינים כי יש לה השפעות אדירות על חיינו שרק ילכו ויתעצמו. אנחנו נתמקד כאן בתחום שהולך ומשתנה בעקבות חדירת ה-AI לתוכו: החיפוש באינטרנט וקידום אתרים בעידן של מנועי חיפוש מבוססי AI. האם קידום האתרים הקלאסי (SEO) עדיין רלוונטי? באיזו צורה גולשים מבצעים כיום חיפושים באינטרנט? האם Google יישאר חזק או שייחלש? המון שאלות גדולות. ננסה לעשות כאן סדר.

עולם החיפוש משתנה

כשמדברים על חיפושי Google קלאסיים, מדברים לרוב על ביטויי מפתח תחרותיים ותוצאות חיפוש שמוצגות בצורת דפים, כאשר כל דף מכיל עד 10 תוצאות אורגניות. קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש (SEO) מדבר בדיוק על זה: הצגת אתר שלנו כמה שיותר גבוה תחת ביטוי מפתח תחרותי כלשהו, מעל למתחרים שלנו.

לצד החיפושים הקלאסיים, צץ לפני כמעט 3 שנים ChatGPT, ואחריו, בעיקר בשנה וחצי האחרונה, הגיעו מנועי חיפוש מבוססי בינה מלאכותית (LLM - Large Language Model) או בקיצור, מנועי AI. אנחנו מכירים בעיקר את המנועים Gemini, Perplexity, Claude. לאחרונה, Google משלבת בתוצאות החיפוש הקלאסיות גם "סקירות AI" ואפילו "AI Mode". המטרה: לקצר את הדרך לחיפושי-שיחה מבוססי Gemini.

מה ההשפעות של מנועי AI על החיפוש שלנו?

  • צורת החיפוש של גולשים: רואים זאת בבירור - העולם עובר מחיפוש של ביטויי מפתח קלאסיים לחיפוש שיח המבוסס על שאלות ו'פרומפטים', מתוך מטרה לקבל תשובות. התחום הזה רק יילך ויתפתח. כל זאת, לצד החיפושים הקלאסיים של ביטויי מפתח תחרותיים בני 2-3 מילים לרוב ("טכנאי מקררים בחולון" לדוגמה).
  • עלייה בכמות סקירות ה-AI של Google: בתחילת הדרך, סקירות AI הוצגו בחיפושים מעטים, אך ככל שעובר הזמן, הן מוצגות יותר ויותר.
  • תנועה לאתרים: כיום, התנועה לאתרים ממנועי AI עדיין לא גבוהה. יתרה מזאת, הטראפיק לאתרים ספג פגיעה די גדולה. הסיבה לכך בין היתר היא, שגולשים מקבלים תשובות מסקירות AI ומחיפושים במנועי AI שונים. הם לא טורחים להיכנס לאתרים.
  • הסתמכות יתר על AI: בין אם נרצה ובין אם לא, אנחנו מסתמכים על טכנולוגיה יותר ויותר. כמו שכולנו פותחים Waze כדי לנווט, כך אנחנו מסתמכים על התשובות במנועי ה-AI, גם אם התשובות שקיבלנו לא תמיד נכונות לגמרי או מאומתות.
  • קידום אתרים: מקדמי אתרים צריכים להבין כי כיום, חיפוש מסוים יכול להיעשות בדרכים רבות, ולא רק באמצעות ביטויי מפתח קלאסיים, ולכן יש לבצע התאמות שונות. עם זאת, ה-SEO הקלאסי ממש לא מת. הוא עדיין כאן בענק ויישאר איתנו גם שנים קדימה. פשוט נוסף לו נדבך חדש של מנועי AI. תחום קידום האתרים במנועי AI מכונה GEO (כלומר Generative Engine Optimization). 

מה כולנו רוצים בקידום אתרים בעידן ה-AI?

כדי לענות על השאלה הזו, בואו נבין איך גולשים מחפשים במנועי AI - ויש שתי דרכים מרכזיות:

  1. ביטוי חיפוש קלאסי. כלומר מילת מפתח או 'זנב ארוך' וקבלת תשובה. דוגמאות: ניקיון משרדים / עורך דין פלילי / רופא שיניים בראשון לציון. 
  2. שאלה או חצי שאלה. לדוגמא: "איפה לעשות שתלים דנטליים במרכז?" / "מה מטהר המים הכי טוב בשוק?" / "עורך דין מומלץ לצווארון לבן".

לנו, כמי שעוסקים בקידום אתרים, יש שתי מטרות מרכזיות:

  1. להופיע כאחת האפשרויות בתשובת ה-AI. כלומר, שהאתר שאנחנו מנהלים עבור הלקוח שלנו, יופיע בתשובה המתקבלת בשיחה.
  2. להופיע כמקור בתשובת ה-AI. כלומר, שנהיה מקור מרכזי, או אחד המקורות, שעליו מתבססת התשובה, עם קישור לאתר שלנו.

מה צריך לעשות כדי להופיע בתשובות AI?

חשוב לציין, כי בדרך כלל, יש סיכוי גבוה להופיע במנועי AI כאפשרות או כמקור, אם אתר מסוים מקודם היטב בדיגיטל (SEO קלאסי). עם זאת, חשוב ליישם עקרונות רבים נוספים, בנוסף לקידום האתר עצמו, שיגדילו את הסיכוי להופיע במנועי AI. המפתח טמון ביכולת לעקוב ולנטר את הפרומפטים הרבים של גולשים אשר מחפשים מידע, ושהאתר שלנו יודע לענות עליהם.

לא ניכנס כאן ממש לעומק כל אחת מהפרקטיקות, אבל בהחלט אפשר לחלק אותן ל-3 חלקים: פן התוכן, הפן הטכני ופן המוניטין והנוכחות החיצונית. שילוב של כל אלו, צפוי, בטווח הבינוני, להניב לנו השתלבות יפה במנועי AI, כאפשרות או כמקור.

פרקטיקות ליישום כדי לקדם אתר במנועי AI

  1. תוכן: על התוכן להיות פשוט, חד ובשפה קלה להבנה. כדאי להכניס אליו נתונים, טבלאות, מדריכים, שאלות נפוצות ועוד. כדאי לדעת מה מחפשים הגולשים כדי לייצר תוכן שעונה על שאלות שונות. כמו כן, מומלץ לשלב מדיה, כמו סרטונים ותמונות בתוכן. התוכן הוא המקום של בעלי האתרים להראות כי הם בעלי ניסיון ומומחיות בתחום העיסוק שלהם!
  2. טכני: על האתר לעמוד בכל הסטנדרטים המוכרים למקדמי אתרים, דוגמת עליית אתר ודפים בו בצורה מהירה, היררכיה ברורה באתר מבחינת עמודים, פוסטים וכותרות, ועוד.
  3. מוניטין ונוכחות חיצונית: אחד המפתחות הוא להופיע בזירות רבות ככל הניתן, בין היתר בסושיאל, בכתבות PR, בביקורות חיוביות שמוענקות לעסק שלנו ועוד. המסקנה ברורה - ניהול מוניטין בדיגיטל בעידן ה-AI הוא בעל חשיבות עליונה בהבנה של מנועי AI את המותג שלנו. אזכורים חיוביים וטובים רבים, ממקורות שונים, מחזקים את המותג שלנו ומגדילים משמעותית את הסיכוי להופיע כאפשרות או כמקור בתשובות לפרומפטים של גולשים. כלומר, לא רק אתר מעולה - אלא גם מותג חזק בדיגיטל!

בואו נסכם

מהפכת ה-AI כבר כאן: אופי החיפושים באינטרנט עובר שינוי משמעותי. זה הזמן ליישם פרקטיקות שונות באתרים, כדי שמנועי ה-AI יכירו את המותג שלנו וישלבו אותו בתשובות לפרומפטים. קידום במנועי AI (המכונה GEO) יחד עם עבודת SEO יסודית, צפויים להעניק לנו יתרון גדול בעולם הבינה המלאכותית המתפתח.

 

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר, השאירו פרטים:

המתינו...

בשליחת הפרטים את/ה מאשר/ת את מדיניות הפרטיות של האתר

שתף מ-SEO קלאסי ל-GEO: המדריך השלם לקידום אתרים בעידן מנועי ה-AI:
תודה על הדירוג, דירגת:
מדרגים: 2  ממוצע: 5
כל הזכויות שמורות - פולפאוור בע"מ, חברה לבניית אתרים, קידום אתרים, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי